درمان ترس از ارتفاع با واقعیت مجازی VR | روش جدید درمان فوبیا

ترس ها همیشه جلوی پیشرفت را میگیرند.گاهی نمیگذارند از لحظه های خود لذت ببریم.برای بعضی ها مانع شنا کردن در دریا می شود .برای بعضی ها مانع رفتن به کوه ها  و جاهای بلند میشود.مانع از استفاده از وسایل شهربازی یا رفتن بالای برج! درمان ترس از ارتفاع به کمک واقعیت مجازی VR یک روش درمانی نو ظهور که با استفاده از تکنولوژی جدید ولی ساده و در دسترس انجام می شود.

اگر اطمینان دارید که مبتلا به ترس از ارتفاع یا فوبیا ارتفاع هستید و قصد درمان آن را دارید،استفاده از عینک واقعیت مجازی میتواند شروع خوبی برای پایان دادن به این زخم روانیه دست و پا گیر باشد.

با کلیک روی لینک می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات واقعیت مجازی کسب کنید.

 

 

درمان ترس از ارتفاع

برای درمان هر چیز بهتر است اول آن را بشناسیم و دلایلش را پیدا کنیم تا راحت تر با آن کنار بیاییم در ادامه در مورد فوبیا و دلایل آن توضیح مختصری داده ایم.

 


فوبیا چیست؟

به طور کلی فوبیا یک ترس اغراق آمیز و غیرمنطقی است.گاهی هنگام واکنشی تند و وحشت ناخودآگاه از مکان یا شرایطی خاص میشود.گاهی باعث می شود شما اصلا از منبع ترس خود دوری کنید و همیشه از آن فراری باشید. ترس افراد می تواند از فردی دیگر، مکان،حیوانات، موقعیت و یا اشیاء خاصی باشد. فوبیا مانند استرس و اضطراب نیست و همیشه یک منبع خاص دارد. فوبیا می تواند فلج کننده باشد و شما را از انجام کاری باز دارد.اکثراشخاص موبتلا به انواع متفاوت فوبیا ، می دانند که ترس آن ها بیش از اندازه است ولی کاری از دستشان ساخته نیست و به گونه ای برایشان به یک عادت تبدیل شده ، یک عادت مخرب که باعث محدودیت در زندگی و فیض نبردن از ابعاد مختلف آن می شود.این ترس های تکراری ممکن است حتی دلیل دوری از اجتماع و قرار نگرفتن در موقعیت های که برای شما لذت بخش میتواند باشد و حتی سودی به همره داشته باشد،بشود.

 

 


دلایل فوبیا و ترس ها

فوبیا و ترس ها بیشتر ریشه در کودک دارد.ممکن است اتفاقی برای شما افتاده باشد و تاثیر آن در ذهنتان حک بشود. البته در سنین بالا تر هم اگر ما در شرایط خاصی قرار بگیریم میتواند بوجود بیاید.مثلا اگر شما هنگام رانندگی تصادف کنید ممکن است در ادامه ترسی از رانندگی کردن داشته باشید.

همچنین دلایل ژنتیکی نیز در آن بی تاثیر نیست.همچنین دیده شده اعتیاد و مصرف مواد مخدر نیز باعث ترس از چیزی می شود.

 


مغز چگونه با ترس و فوبیا برخورد می کند؟

حافظه ما قوی تر از چیزی است که فکر می کنید و مغز بعضی اطلاعات،خاطره ها و اتفاقات را برای همیشه در ناخوداگاه مان نگه میدارد.

شاید در گذشته برای شما اتفاقی افتاده باشد با قرار گرفتن دوباره در شرایط مشابه آن خاطره مغز شما دوباره همان واکنش استرس زا را خواهد داشت حتی اگر با گذر زمان و رشد شما خطری در آن مورد شما را تهدید نکند.

قسمت هایی از مغز که مسئول ترس و استرس ما هستند برپای بقا کار می کنند وقتی شما در شرایط نامناسب قرار گرفته اید دستور ترشح هورمون هایی در سطح بدن را می دهند و همچنین واکنشی نشان خواهید داد.

 

اما مشکل اینجاست که گاهی مغزمان اشتباه تصمیم می گیرد خیلی از موقعیت ها انقدر هم برای ما خطرناک نیستند.

 

 


درمان ترس از ارتفاع با واقعیت مجازی VR

 

هدست های مجازی و بازی های آن همچنین به کمک سیمولاتور ها به گونه ای طراحی شده اند که شما نزدیک ترین حس به واقعی بودن آن را تجربه کنید.همچنین استند ها و ادواتی برا برای کمک به درک این حس ساخته شده که چندین ساله عده ای از افراد در همه جای جهان درحال استفاده هستند.از این رو پزشکان و محققان ازین فرصت بهره بردند و راهی برای مقابله با فوبیا هایی مثل ترس از ارتفاع،رانندگی و ... پیدا کردند.

کافی است شما به جایی بروید که شبیه ساز واقعیت مجازی دارد و بازی مناسب با ترس خود انتخاب کنید یا پیش پزشکی بروید که این تجهیزات را داشته باشد ولی توقع نداشته باشید با یک جلسه فوبیا را کاملا از بین ببرید و باید در آن استمرار داشته باشید.

 

همچین شما خودتان نیز میتوانید هدست واقعیت مجازی را تهیه کنید و خیلی راحت تر از آن بهره ببرید.

 

درمان فوبیا با واقعیت مجازی VR

 


آيا واقعا با واقعیت مجازی میتوان فوبیا را درمان کرد؟

شاید فکر کنید که با این روش در شرایط دقیقا مشابه با ترس خود نمیتوانیم قرار بگیریم ولی باید گفت که مغزمان همان احساس موقعیت واقعی را حس میکند و با تکرار استفاده از هدست واقعیت مجازی میتوان شرطی که در ذهنمان حک شده که باید به این شرایط واکنشی سریع نشان بدهیم و مضطرب شویم را تغییر داد.

 

برای اطلاع از قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

 

 

 

سبد خرید