نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2

 

هدست  2 Oculus Quest  به لطف ویژگی های منحصر به فردش نه تنها برای سازندگانش پیشرفتی بزرگ محسوب می شود، بلکه کل دنیای تجهیزات واقعیت مجازی ( virtual reality )  را با جهشی بزرگ رو به رو کرد.   در ادامه توضحیاتی در مورد دلایل آن نوشته ایم اما به صورت اجمالی سایز مناسب و قیمت از آن مناسب تر ، علت پیروزی خوده برند Oculus در رقابت با دیگر رقیبانش بیان کرد. خلاصه در یک جمله بخواهیم بگوییم Oculus Quest 2 انقلابی در دنیای واقعیت مجازی است !

 

شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی نیز یکی از دستگاه هایی است که در کنار این عینک تجربه هیجان انگیزی برای شما به ارمغان خواهد آورد.


 

بررسی 2 Oculus Quest

هدست 2 Oculus Quest از بروز ترین تجهیزات واقعیت مجازی Oculus است که از یکی دلایل موفقیتش این است که برای استفاده از آن شما دیگر نیازی به PC ، لپ تاب ، گوشی و سیستم های مک ندارید و می توانید فقط خوده عینک را تهیه کرده و بدونه هیچ ملزوماتی بازی های VR را اجرا یا به راحتی در آن به تماشایی فیلمی بنشینید.

اما در صورت نیاز این امکان فراهم شده که با کابل به کامپیوتر شخصی یا لپتاب تان متصل شوید و هرکاری که بخواهید بکنید.

باتری قوی این هدست  دست شما را باز می گذارد که بدون سیم از کار هایتان را انجام دهید.

 

نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2

 

برگه برنده تجهیزات واقعیت مجازی!

بنظر می رسد دیگر اگر تجهیزات واقعیت مجازی بخواهند به موفقیت برسند و افراد بیشتری از آن استقبال کنند باید به صورت مستقل و بی نیاز به PC  یا گوشی ها عرضه شوند.

با این ویژگی طبیعیتا هزینه به طور قابل توجهی کاهش می یابد و برای مصارف تجاری یا سرگرمی صرفه بیشتری خواهد داشت. همچنین کار با آن راحت تر خواهد شد چون خوده اتصال کردن هدست واقعیت مجازی به یک کامپیوتر زمان بر است و کمی توانایی هم می خواهد. این ها دلایلی است که باعث امتنا بعضی افراد از خرید عینک های VR در سال های گذشته شده است.

اگر هدست های واقعیت مجازی به دستگاهی مجزا تبدیل شوند مانند گوشی یا ساعت یا هرچیز دیگری بدون نیاز به محصولی مکمل قطعا حضور بیشتری در عرصه تکنولوژي خواهند داشت.

 

قیمت

قیمت پایه ورژن ۱۲۸ گیگی 2 Oculus Quest در سایت آمازون ۳۹۹ دلار است. قیمت انچنان پایینی به حساب نمی آيد ولی باز هم از رقیبان خود که تازه نیاز به سیستم نیز دارند ارزان تر است. با اینکه دارای کیفیت بهتری نسبت به آن ها است.

 

حرفه اخر

Quest 2 نیز با تمام ویژگی ها مثبتش ایراداتی نیز دارد. قطعا هیچ چیز خالی از عیب وجود ندارد.

حتی نسبت نسخه قبلی خودش دارای نقاط ضعفی می باشد. اما با این حال اگر تمام جوانب را بررسی کنید 2 Oculus Quest یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است.

سبد خرید