دریافت مجوز تاسیس شهربازی | راهنمای کامل اخذ مجوز شهربازی

چگونه مجوز تاسیس شهربازی بگیریم؟ این شاید اولین سوالی با شد که در ذهن شما برای راه اندازی  شهربازی به ذهنتان برسد. نحوه اخذ مجوز شهربازی روباز و گرفتن مجوز تاسیس شهربازی سرپوشیده همیشه مرحله اساسی در شروع کار یک شهربازی است.

البته شهربازی ها کوچک یا اتاق های بازی معمولا مجوز خاصی نمیخواهد اما شهربازی های روباز و سرپوشیده بزرگ تر قوانین سفت و سخت تری دارند.

 

اخذ مجوز شهربازی

چگونگی اخذ مجوز شهربازی از استاندارد

یکی از مراحل مهم  و اساسی تاسیس شهربازی اخذ مجوز شهربازی محسوب می شود. سرمایه گذاری در شهربازی در کناز مزیت های خود، دوندگی های نیز نیاز دارد. به دلیل وجود دستگاه های مختلف و ارتباط مستقیم با سلامت مشتریان، نسبت نوع شهربازی شما و دستگاه های موجود در آن شرایط متفاوتی دارد.

اگر شهربازی روباز با وسایلی پرهیجان و خطرناک دارید، کار شما کمی سخت تر است. افرادی که مالک مراکز تجاری - تفریحی هستند و کسانی که می خواهند یک شهربازی احداث کنند، حتماً باید به شرایط ملک یا زمین خود توجه داشته باشند و اقدام به دریافت مجوز ساخت ملک از شهرداری یا ارگان مربوطه کنند.

بعد از دریافت مجوز های مربوط به مکان شهربازی شما باید اقدام به اخذ جواز بهره برداری از سازمان استاندارد کنید که این مورد دارای مراحل مختلفی می باشد که خیلی مختصر برای شما توضیحی آورده ایم:

• احداث ملک مورد نظر برای شهربازی

• مدارک و اسناد حقیقی یا حقوقی مالک را جمع آوری کنید

• دریافت مجوز های استحکام ملک و فضا

• ارائه اسناد و مدارک شرکت

• نامه درخواست برای کد بهره برداری

• تعیین بازرس جهت راه اندازی

• گرفتن تاییدیه نهایی پس از بازرسی

 

قیمت استیج واقعیت مجازی
دستگاه هایی مناسب هر مکان و هر سن: استیج واقعیت مجازی

 

پروانه  یا کد بهره داری

بعد از اینکه از مراکز زیصلاح مانند آتش نشانی و سایر مراکز تاییدیه های لازم را دریافت نمودید. پس از آن می توانید در طی نامه‌ای از سازمان در خصوص کد بهره‌برداری درخواست کنید.

معمولا پس از کمی پیگیری بعد از بازرسی نهایی و تایید مجوز تاسیس شهربازی برای شما صادر می شود.

 

معیارهای گرفتن مجوز راه‌اندازی شهربازی

معیارهای گرفتن مجوز راه‌اندازی شهربازی ممکن است در هر کشور و منطقه متفاوت باشند. اما در کل، برخی از معیارهای معمول برای گرفتن مجوز راه‌اندازی شهربازی عبارتند از:

1. ایمنی و پیشگیری ها: باید اطمینان حاصل شود که شهربازی شما از نظر ایمنی برای بازیکنان، کودکان و بازدیدکنندگان آن، تجهیزات ایمنی مورد نیاز را داراست و احتیاطات لازم در مورد حوادث احتمالی یا صدمات جسمانی اتخاذ شده است.

2. استانداردها و ضوابط فنی: شهربازی باید با استانداردها و ضوابط فنی معتبر و مربوط به تاسیسات، تجهیزات، ساختمان، امنیت برق و سیستم‌های آتش‌نشانی سازگار باشد.

3. محیط زیست: باید اطمینان حاصل شود که راه‌اندازی شهربازی، محیط زیست را تحت تأثیر مخرب قرار نمی‌دهد و تدابیر لازم در خصوص مدیریت پسماندها، صدا و آلودگی هوا اتخاذ شده است.

4. محدودیت‌های قانونی: باید اطمینان حاصل شود که شهربازی شما با محدودیت‌های قانونی مربوط به کسب و کارهای تفریحی و سرگرمی در منطقه شما سازگاری دارد، از جمله مقررات ساختمانی و مجوزهای مورد نیاز.

 

مهم است که قوانین و مقررات محلی خود را بررسی کنید و با مراجع مربوطه در منطقه خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که شهربازی شما به دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه مطابقت دارد.معیارهای گرفتن مجوز راه‌اندازی شهربازی ممکن است در هر کشور و منطقه متفاوت باشند. همچنین شما باید هزینه مجوز را در هزینه راه اندازی شهربازی در نظر بگیرید.

 

سبد خرید