ساخت باشگاه لیزر تگ‌ | ۰ تا ۱۰۰ سالن لیزر تگ و راه اندازی آن

لیزرتگ چیست

لیزر تگ چیست؟

لیزرتگ (Laser Tag) یا همان پینت بال لیزی،  یک بازی گروهی پرهیجان در عین حال بی خطر است که در آن با استفاده از تفنگ های مخصوص لیزری، دقت و سرعت تیراندازی خود را به چالش می کشید تا حریف خود را مورد هدف قرار دهید. این بازی معمولاً در سالن‌های ورزشی یا محیط‌های بازی خاصی اجرا می‌شود که شامل موانع و پناهگاه‌هایی است که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها مخفی شوند و از آن‌ها به عنوان پشتیبانی برای حملات خود استفاده کنند. لیزرتگ در حدود ۴۰ سال پیش توسط ارتش امریکا برای آموزش نیروی ارتش به وجود آمد اما به سرعت در سراسر جهان به عنوان یک گیم گروهی مورد استقبال قرار گرفت. همچنین لیزر تگ، زیر مجموعه ای از وسایل شهربازی های سرپوشیده به حساب می آيد اما لازم نیست حتما باشگاه خود را در یک شهربازی تاسیس کنید.

تجهیزات لیزر تگ

دستگاه‌های اولیه که در ساخت باشگاه  لیزر تگ معمولاً استفاده می شوند یک پیستول یا تفنگ لیزر، سنسورهایی که به بدن بازیکنان بسته هستند و قابلیت تشخیص ضربه را دارند، و یک سیستم صوتی هستند که صداها و اعلانات مختلفی را در طول بازی پخش می‌کنند. هنگامی که بازیکنی توسط لیزری که توسط حریفش شلیک شده است، مصدوم می‌شود، سنسورها این اطلاعات را دریافت کرده و آن را به صوتی مربوطه تبدیل می‌کنند.

هزینه راه اندازی لیزرتگ

هزینه راه اندازی لیزرتگ

هزینه راه اندازی لیزرتگ متانسب با متراژ فضای شما، تعداد و کیفیت تجهیزات مورد نظر شما متفاوت است. معمولا بودجه ای بالا ۵۰۰ میلیون برای راه اندازی لیزر تگ در نظر گرفته میشود. با توجه به این که موانع و وسایل سالن توسط خوده لئوتک تولید میشود، با هزینه مناسب تری سالن لیزرتگ را احداث می کنیم. برای استعلام دقیق قیمت لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید. 

 

شماره تماس: 09370077288

 

مزایا راه اندازی سالن لیزرتگ

  • صنعت سرگرمی بهترین فرصت سرمایه گذاری: همیشه صنعت سرگرمی یکی از بهترین فرصت های برای سرمایه گذاری بوده دلیل آن هم استقبال جوانان به دلیل کمبود تنوع و محدودیت در سرگرمی در ایران است.
  • یک بار مصرف نبودن: laser tag یک بازی پرهیجان گروهی است و ان را با انواع سناریو های مختلف و همچنین با افراد مختلف میتوان انجام داد که جلوئه تکراری شدن و یک بار مصرف بودن آن را میگیرد.
  • بازی گروهی حاشیه سود بالاتری دارد: بازی لیزر تگ به صورت گروهی و تیمی انجام می‌شود که باعث می شود در یک سانس تعداد افراد زیادی به باشگاه شما بیایند و شما بسته به متراژ سالن خود ۶ تا ۱۵ بلیط می توانید بفروشید.
  • فعالیت ورزشی: بازی لیزرتگ یک فعالیت ورزشی است که می‌تواند به بهبود سلامتی و تقویت قدرت بدنی کمک کند. در حین بازی، بازیکنان باید حرکات سریع و استراتژیک را انجام داده و در طول زمانی محدود نگه‌داشتن خود را در معرض فعالیت جسمانی قرار دهند.
  • بازی مناسب تمام سنین و سلایق: ساخت یک سالن لیزرتگ می‌تواند جذابیت و تنوع برای گروه‌های مختلفی از جمله خانواده‌ها، دوستان، همکاران یا گروه‌های مدرسه‌ای فراهم کند.
  • امنیت لیزر تگ : هیچگونه برخورد فیزیکی در این بازی اتفاق نمی افتد و شلیک ها به صورت نور مادوم قرمز انجام می شود که ضرری برای پوست، چشم و بدن انسان ندارد.
  • رقابت کم: لیزر تگ سبک جدیدی از مراکز تفریحی مخصوصا در ایران به حساب می آید این یعنی رقابت کمتری در این زمینه وجود دارد و بازار هنوز اشباع نشده است. این مورد در شهرهای کوچک تر خیلی بیشتر صدق می کند.
  • هزینه پایین: هزینه راه اندازی یک باشگاه لیزر تگ نسب به سودی که به شما می رساند اگر تبلیغات درست انجام شود بسیار پایین است. همچنین مدیریت و گرداندن این باشگاه هزینه بالایی ندارد و کار بسیار ساده ای است.

 

نحوه بازی لیزرتگ

در بازی لیزرتگ، افراد یک مارکز در دست و یک جلیقه بر تن خواهند داشت و متناسب با سناریوی بازی در بین موانع حرکت کرده و  سعی در شلیک به سنسورهای افراد تیم حریف خواهند داشت. این تعقیب و گریز ها  میتواند کاملا استراتژیک و با برنامه باشد و می‌تواند صرفا تفریحی و با هدف لذت از بازی در یک جمع خانوادگی باشد.

این بازی معمولا بین ده دقیقه تا بیست دقیقه تنظیم میشود و بسیار پر تحرک است. حتی بازیکنان برای چند بار پیاپی نمیتوانند بازی کنند و باید بین دو بازی استراحت داشته باشند تا تجدید قوا نمایند. البته این زمان به متراژ سالن، تعداد بازیکنان و سناریو بازی بستگی دارد .از بازی های مشابه میتوان به سیمولاتور تیراندازی  لئوتک اشاره کرد که در دو سبک انفرادی و گروهی تولید میشوند

.

ساخت لیزرتگ

سناریوهای لیزرتگ

مسابقه معمولی

در این سناریو لیزر تگ ، بازیکنان تعداد جان نامحدودی دارند اما مسابقه تایم محدودی دارد و در اخر هر راند تیمی که تعداد دفعات کمتری بازیکنانش مرده باشند برنده است. این سبک بازی پایه ای ترین نوع لیزر تگ است و دفعات کشته شدن هر تیم و فرد توسط سیستم های مخصوص انجام می شود.

حفاظت از پادشاه

یکی از جذاب ترین سناریو های پینت بال نوری محافظت از فرمانده یا پادشاه است. در این داستان یک تیم دارای فرمانده می باشد و ماموریت مشخصی به فرمانده داده می شود. وظیفه هم تیم ها حفاظت از بازیکن ویژه می باشد و تیم حریف در صورتی که به تواند فرمانده را بکشد پیروز مسابقه خواهد شد.

محدودیت جان

در این مسابقه هر فرد به تعداد محدودی میتواند بمیرد (قبل از شروع بازی باید تعیین شود) و بازی انقدر ادامه خواهد داشته تا بالاخره تمام بازیکنان یک تیم کشته شوند.

تصاحب پرچم

زمین بازی به دو قسمت تقسیم می شود و هر بخش مال یک تیم است که در آن پرچمی وجود دارد. دراین مسابقه اولین تیمی که بتواند پرچم را تصاحب و در زمین خود برافراشته کند برنده اعلام می شود.

 

محصول پر فروش لئوتک: سینما واقعیت مجازی

 

راهنمای ساخت سالن لیزرتگ

 برنامه‌ریزی و طراحی

  1. انتخاب مکان مناسب: برای ساخت سالن لیزرتگ، انتخاب یک فضای مناسب و کافی (حداقل ۲۰۰ متر مربع) را در نظر بگیرید. باید به فضای کافی برای نصب دستگاه‌های لیزر، وسایل امنیتی و فضای کاربری برای شما و دیگران توجه کنید. همچنین باشگاه لیزر تگ میتواند هم در فضای روباز و هم سرپوشیده احداث شود. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید دسترسی باشگاه شما می باشد و انتخاب مکانی در نقظه شلوغ شهر تصمیمی هوشمندانه است.
  2. طراحی داخلی: طراحی داخلی سالن لیزرتگ شامل تعیین مکان دستگاه لیزر، موانع و سنگر های بازی، دفتر ، میز کار، صندلی‌ها و نمایشگر است. اطمینان حاصل کنید که فضای کاربری شما از نظر اندازه و امکانات کافی است.
  3. نورپردازی: برای ایجاد جو مناسب در سالن لیزرتگ، از نورپردازی مناسب استفاده کنید. معمولا باید سالنی با تم دارک و تیره به همراه نور های RGB یا نئون تهیه کنید فضای مرموز و جذاب برای تجربه لیزرتگ ایجاد شود.

 تهیه و نصب تجهیزات

  1. دستگاه لیزر: برای سالن لیزرتگ خود، باید یک دستگاه لیزر با توان و طول موج دلخواه تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه انتخابی شما قابلیت‌های امنیتی کافی مانند قفل کودک و تشخیص حرکت را داراست.
  2. سیستم خنک‌کننده: در سالن لیزرتگ، برای حفظ دستگاه لیزر در دماهای مناسب، نیاز به سیستم خنک‌کننده دارید. اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک‌کننده انتخابی شما قدرت کافی را دارد.
  3. محافظت از چشم: یکی از نکات مهم در سالن لیزرتگ، محافظت از چشم است. مطمئن شوید که دستگاه لیزر شما دارای قابلیت‌های امنیتی مانند عینک محافظ و سنسورهای ایمنی است.

ایمنی و محافظت

  1. عینک محافظ: برای تمام افراد حاضر در سالن لیزرتگ، عینک محافظ الزامی است. این عینک‌ها باید قابلیت محافظت از چشمان در برابر نور لیزر را داشته باشند.
  2. سنسورهای ایمنی: نصب سنسورهای ایمنی در سالن لیزرتگ بسیار مهم است. این سنسورها قادرند حرکت افراد را تشخیص داده و در صورت نیاز، دستگاه لیزر را خاموش کنند.
  3. برچسب‌ها و نشانه‌ها: در سالن لیزرتگ، برچسب‌ها و نشانه‌های مناسب را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید. این برچسب‌ها می‌توانند افراد را درباره قوانین و ایمنی‌های لیزرتگ آگاه کنند.

 

 

 

لیزر تگ لئوتک

جمع بندی راهنمای ساخت باشگاه لیزرتگ

ساخت باشگاه لیزر تگ  می‌تواند یک کسب و کار پر استفاده باشد. اما موفقیت در این سرمایه گذاری بستگی به سلیقه شما در ساخت سالن، توانایی بازاریابی ، انتخاب مکان مناسب و توانایی های مدیریتی شما دارد. همچنین عوامل دیگه نیز در این مهم دخیل هستند ازجمله تعداد باشگاه های دیگر در شهر شما و در کل این را در نظر بگیرید که با تمام مراکز تفریحی شهر تان باید رقابت کنید اما جدید بودن بازی laser tag میتواند شما را یک قدم جلو تر از انها ببرد. 

سبد خرید