واقعیت مجازی vr و توانبخشی پس از سانحه

افرادی که پس از آسیب های جدی از و محدودیت های حرکتی رنج می برند، اکنون فرصتی برای توانبخشی با سیستم سه بعدی دارند. این سیستم وافعا انقلابی و بیومکانیکی  vr برای توانبخشی پرسنل نطامی و ورزشکارانی که به طور جدی اسیب دیده اند طراح شده است تا به بازیابی راه رفتن، وضعیت بدنی و تعادل و کنترل حرکتی و همچنین بهبودی از کمردرد ناشی از آسیب های مختلف کمک کند.

هر دو بخش سخت افزاری  و نرم افزاری، از جمله حرکت، ظبط حرکت، صفحه نمایش و نرم افزار می تواند توسط مراکز تحقیقاتی و کلینیک های پیشرفته برای آموزش و تجربه و تحلیل عملکرد های حرکتی مختلف بیماران استفاده می شود.

واقعیت مجازی vr و توانبخشی پس از سانحه


چگونه وی آٰر در توانبخشی پس از سانحه استفاده می شود؟

 

به طور کلی ، توانبخشی در مراقبت های بهداشتی به درمان  و روند ترمیم اشاره دارد; سلامتی خوب و بازیابی عملکردها و توانایی مختل شده. عملکرد های مختل شده می توانند در گروه های جسمی و شناختی طبقه بندی شوند. عملکردهای بدنی شامل حرکت و کنترل قسمت های بدن مانند اندام ها، دست ها، انگشت ها و سر است.

که در مقابل، عملکردهای شناختی مربوط به پرداز اطلاعات مانند بینایی، شنیدن، اجرای وظیفه، حافظه و تصمیم گیری می باشد. در حالی که برخی از دست دادن عملکردهای بدنی در سیستم حرکتی اتفاق می افتد. چالش برانگیزترین موارد مربوط به آسیب ها با بیماری ها در سیستم نورون مرکزی( به عنوان مثال مغز) است.

مناطق مختلف مغز وظایف مختلف بر عهده دارند. نوع کاهش عملکرد  به ناحیه آسیب دیده بستگی دارد.

در بیماری پارکنیسون، تخریب سلول های مغزی به طور عمده بر سیستم حرکتی تاثیر می گذارد. بنابراین علائم به طور عمده به راه رفتن و حرکت دست مربوط می شود.

در بیماری آلزایمر با این حال، الحطاط سلول های مغزی در مناطقی از مغز شروع می شود که شناختی را کنترل می کنند. بنابراین حافظه و زبان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

برای سکته های مغزی و آسیب های مغزی، بسته بخ عملکرد های مختلف می تواند از نظر جسمی و شناختی باشد.

با درمان مبتی بر vr، میتوان وظایف را با تقلید با فعالیت هایی مانند بازی ویدیویی، متناسب با نیازهای بیماران تنظیم کرد. با گذشت زمان، این امر نشان داده است که می تواند به تصاویر حرکتی بیماران را بهبود بخشد. (توانایی آنها در تصور و برنامه ریزی حرکات)، در واقع تحقیقات نشان داده است که با این روش مدارهای حرکتی دوباره درگیر شده و بهبود عملکرد اندام می گردد.

vr بازخورد بصری در زمان واقعی را برای حرکات فرهم می کند، در نتیجه باعث افزایش مشارکت در کارهای توانبخشی لذت بخش می شود.

 

 

لئوتک توسعه دهنده تجهیزات واقعیت مجازی

 

سبد خرید