تفاوت واقعیت مجازی با واقعیت افزوده چیست؟ | بررسی و مقایسه VR و AR

امروزه دیگر بیشتر افراد در مورد تجهیزات واقعیت مجازی اطلاعات دارند ولی کسانی که کمی بیشتر در این حوزه تحقیق کرده اند حتما اسم واقعیت افزوده AR به گوششان خورده است.

هر دو پتانسیل زیادی در آینده بازی بازاریابی تجارت الکترونیک آموزش و بسیاری از زمینه های دیگر دارند. اگر از ان ها استفاده کرده باشید احتمالا تجربه متفاوتی از ترکیب دنیا مجازی و دنیا واقعی با جلوه های بصری سه بعدی کسب کرده اید و هر روز این تکنولوزی ها در حال پیشرفت بهتر شدن هستند.

اگرچه می توان به راحتی این دو را با هم ترکیب کرد اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

تفاوت واقعیت مجازی VR با واقعیت افزوده AR

 

واقعیت افزوده

هر کس گوشی هوشمند در جیبش دارند می تواند به راحتی به واقعیت افزوده دسترسی داشته باشد و همین آن را به ابزاری کار آمد تری نسبت به VR  برای برندسازی و بازی ها ساخته است.

با AR  می توانید دوربین گوشی خود را باز کنید تصاویر و کاراکتر های مجازی را در اطراف تان ببینید و دنیا واقعی را به دنیایی رنگارنگ تبدیل کنید.

به عنوان مثال شما مغازه های دارید و برخی اجناس را به علت فضای کم نمی توانید به آن جا بیاورید ولی با واقعیت افزوده به راحتی آن را می توان در یکی از قفسه هایتان به صورت سه بعدی به نمایش بگذارید.

 

تجهیزات واقعیت مجازی

 

واقعیت مجازی

با یک عینک واقعیت مجازی به راحتی می توانید فیلم ها و بازی های VR را اجرا کنید تصاویر را به صورتی میبینید که تفاوت زیادی به واقعیت ندارند و حس ترس و ارامش و ... را به سادگی به شما منتقل میکند.  همچنین تجهیزات واقعیت مجازی به یک هدست ختم نمی شود و شبیه ساز ها  سنسور ها و لوازم جانبی بسیار با توجه به گسترده شدن فناوری vr ساخته شده و کاربرد های بسیاری در اموزش  سرگرمی پزشکی و نظامی دارد.

 

تفاوت بین این دو چیست؟

وسایل مورد نیاز و حس تجربه در استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وجه تمایز این دو فناوری است.

AR   ترکیبی از دنیای مجازی و دنیای واقعی است ام VR   کامل مجازی است. کاربر AR  می تواند بر دنیا واقعی نیز کنترل داشته باشد ولی هنگام استفاده از VR  شما محدود می شوید.برای استفاده از AR  فقط یک گوشی هوشمند نیاز است اما برای دیگری تجهیزات و حتی گاهی یک کامپیوتر باید داشته باشید.همچنین واقعیت افزوده به بهبود دنیا واقعی کمک می کند اما واقعیت مجازی فقط در یک دنیای خیالی خلاصه می شود.

 

 

این  دو فناوری جدید کسب کار های زیادی در زمینه مختلف به وجود آورده اند – پیشبینی می شود در چند سال آينده بازار  AR  و VR

به میلیارد دلار افزایش یابد.

مشاغل دارای تقاضا برای توسعه  و بهبود VR  و AR :

تولید و نصب تجهیزات واقعیت مجازی

تعمیرات تجهیزات VR

مدیریت پروژه

طراحی نرم افزار

طراحی گرافیک

ایجاد شاخه جدید تر صنعت گیم

ایجاد روش های جدید در آموزش و درمان

 

شما میتوانید دستگاه شبیه ساز رانندگی را در فروشگاه ما تهیه کنید.

 

سبد خرید