معرفی هدست های واقعیت مجازی جدید که در سال 2023 عرضه می شوند

در سال ۲۰۲۳ احتمالا چه هدست های واقعیت مجازی معرفی می شوند؟

۲۰۲۳ سال پر هیجانی برای دنبال کنندگان دنیای واقعیت مجازی خواهد بود و شاهد معرفی تجهیزات واقعیت مجازی جدید مختلفی خواهیم بود . Meta quest 3  و Playstation VR 2 قرار است جای تولیدات قدیمی متا و سونی را بگیرند. پس از سال ها انتظار به بنظر می آید اپل نیز می خواهد هدست vr خودش را معرفی کند و پا به عرصه تجهیزات واقعیت مجازی بگذارد. 

همچنین بقیه کمپانی ها نیز بیکار ننشسته اند و هر شرکت کوچک و بزرگی برنامه های برای عرضه گجت جدیدی دارد که با این تفاسیر ۲۰۲۳ می تواند سال مهمی در مورد Virtual reality  باشد .

 

وسایل واقعیت مجازی

 

HTC: Vive XR Elite

اچ تی سی با ترکیب نقاط قوت دو عینک واقعیت مجازی پیشین خود یعنی HTC Vive Focus 3 و  HTC Vive Flow پرچمدار دار جدید خودش را به هدستی قدرتمند تبدیل کرده است . هدست جدید مثل HTC Vive Focus 3 با پکیج کامل کنترل های وی آر عرضه می شود. مهم ترین پیشرفت هدست واقعیت مجازی جدید اچ تی سی مستقل بودن آن مثل meta Quest 2  می باشد . یعنی دیگر نیاز نیز حتما به pc  یا هر دستگاه دیگری متصل شوید تا امکان استفاده از آن را داشته باشید. تراشه Snapdragon R2 Gen 1  دلیل این ویژگی مهم شده است .

 ویژگی منحصر به فرد   Vive XR Eliteطراحی ماژولار آن است که این امکان را به ما میدهد تا باتری پشتی را به راحتی جدا کنیم تا هدست به یک عینک نیم پوندی تبدیل شود. با یک کابل  USB  تایپ  C متصل شده به هرمنبع برقی دستگاه دوباره شارژ می شود. همچنین این عینک واقعیت مجازی از قابلیت بی سیم و با سیم PC VR پشتیبانی می کند . Vive XR Elite  به قیمت 1099  دلار آمریکا به فروش می رسد که در مقابل رقیب احتمالی خود یعنی Meta Quest 3 که به گفته مارک زاکربرگ ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت دارد خیلی گران به نظر می رسد. اما کیفیت هدست های اچ تی سی همیشه یک سرگردن بالاتر از رقبای خودش بوده است.

 

Sony: Playstation VR 2

سری جدید playstation VR دیگر حداقل کابلي به آن متصل است و با کنترلر های واقعیت مجازی مختص خودش عرضه می شود.اینطور که به نظر می رسد کم و کاستی های مدل قدیمی ps vr بر طرف شده و علاوه بر آن ویژگی های شگفت انگیزی از جمله ردیابی چشم به این محصول جدید سونی اضافه شده است.

Playstation VR 2 فوریه 2023 در سراسر جهان با قیمت 549 دلار عرضه می شود. بازی های آن گستره زیادی دارند و تمامی سلایق را در بر میگرند که تعداد بی شماری دارند.

 

معرفی هدست های واقعیت مجازی جدید که در سال 2023 عرضه می شوند

 

 

Apple: Apple Reality Pro

سال هاست خبرهای مبنی بر اینکه شرکت اپل روی عینک های واقعیت مجازی کار می کند درز می کند اما اتفاق خاصی تا به حال رخ نداده است. تا امسال که افشاگر شرکت اپل یعنی مینگ چی کو اطلاعاتی در خصوص رونمایی از هدستvr  اپل داده است. البته در گذشته نیز چنین ادعاهایی کرده اند و فقط خوده شرکت اپل می داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

اپل عجله ای برای ورود برای ورود به عرصه واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی ندارد چون با رصد ساده از در بازار و دیدن مسیر meta quest pro که از کمپانی بزرگ تری در این زمینه امده است قابل فهم است که هنوز واقعیت ترکیبی جایگاه خاصی در زندگی روزمره آدم ها ندارد و هنوز نمیتواند محصولی خوبی برای مانور دادن باشد. با این حال طبق شایعات قیمت هدست واقعیت مجازی اپل احتمالا بین 2000 تا 3000  دلار خواهد بود .

 

سبد خرید